Kuala Lumpur, 6 Disember 2008, 4 pagi: 14 banglo tertimbus tanah runtuh di Bukit Antarabangsa. Empat orang di percayai maut dan 93 orang telah diselamatkan. Manakala terdapat ramai lagi masih terperangkap dalam kejadian tersebut. Misi menyelamat dan pencarian masih sedang dijalankan. Lihat foto-foto dibawah.

Foto : http://www.thestar.com.my

Technorati Tags: , , , , , , , , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

26 Comments »

Comment by Aman
2008-12-08 20:33:34
Internet Explorer 7.0 Windows XP

Setiap yang berlaku ada sebabnya bagi memperingati manusia agar ingat akan erti kesusahan. Kadang-kadang dengan kemewahan dan kesenangan dirasai kita lupa untuk mengingatinya..dalam sekelip mata Allah tarik semua kesenangan dan kemewahan yang ada. Ingatlah 5 perkara sebelum datangnya 5 perkara…apapun, setiap kejadian pasti ada hikmahnya..bersempena Aidiladha pada kali ini..redhalah dengan apa yg telah berlaku dan anggaplah apa yg berlaku ini sebagai satu pengorbanan bagi menyucikan harta2 atau aset yg diperolehi dengan cara yang tidak betul atau berunsur gharar.. kemewahan buat manusia bangga dan lupa akan tanggungjawab ke atas insan yang susah..jadi nikmatilah kesusahan ini agar ianya akan mendekatkan diri kita kepada NYA… kun fayakun maka jadilah….

 
Comment by Khai
2008-12-08 23:20:50
Mozilla Firefox 3.0.4 Windows Vista

gambar lain pulak.. hurm.. mmg horror.. takziah buat mangsa..

 
Comment by neEya_deEya
2008-12-09 08:36:51
Internet Explorer 7.0 Windows XP

one of the victims is my uncle’s family..but alhamdulillah they are all fine..banglo they all runtuh masa they all tgh meraba2 cr jalan keluar..nasib baik umu r they all still panjang…

 
Comment by 'mami kiut' bkn nama sebenar
2008-12-09 15:50:23
Mozilla Firefox 2.0.0.16 Windows XP

Semoga kita dijauhkn dr malapetaka yg sedemikian rupa.. setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya kn.. Takziah buat yg terlibat..

 
Comment by Faridah Binti Ahmad
2008-12-09 16:52:34
Internet Explorer 6.0 Windows XP

Tragedi ini satu-satunya ciri-ciri petanda untuk zaman ini akan berakhir dan mengingatkan semua insan di dunia ini agar sentiasa mengingati akan kuasa Nya bahawa dengan sekelip mata dunia ini akan lenyap serta merta. Kita sama-sama sentiasa mentaati suruhan Nya dan menghindari larangan Nya. Allah’ hualam

 
Comment by insan
2008-12-09 23:28:19
Mozilla Firefox 3.0.4 Windows XP

takziah buat keluarga mangsa yg kehilangan org2 tersayang.

dan buat mangsa2 bencana, berfikirlah di mana silap kita,
apa yg salah sudah kita lakukan?
dr sumber mana segala kekayaan yg pernah menjadi milik kita seblm semuanya allah tarik sekelip mata?
jika sblm ini kita bermewah di pavillion, minum di starbuck, dome dan segala cafe2 “org2 kaya lagi mewah” namun kini makanan yg kita makan adalah dr sedekah ikhlas insan yg bermurah hati.

tiada lg kereta mewah yg berdesup dan membakar2 kereta2 kecil yg lembap di jalanan dan tiada lg spek2 hitam ala2 datin dan gaya2 korporat yg mampu kita gaya kan lg….

allah itu maha berkuasa, tidak perlu tggu sampai hari akhirat, di dunia lg segalanya sudah di balas….

allahuakhbar!

 
Comment by iman
2008-12-09 23:31:16
Mozilla Firefox 3.0.4 Windows XP

takziah buat semua keluarga mangsa.
allah mahu kita sedar segalanya dan masih sudi memberi kita peluang utk sedar apa dosa kita.

allah masih sygkan kita,
sbb itu allah bagi kita peluang

 
Comment by katak ijau
2008-12-11 12:08:59
Mozilla Firefox 3.0.4 Windows XP

takziah kepada mangsa2 yg terlibat.tuhan maha kuasa..org kaya semakin mewah dan lupa pada asal-usul..tuhan dah tarik balik semua kemewahan tu..skg ni yg miskin pegi tolong yg kaya..insaf2 la yg kaya2 tuuu..

 
Comment by Eisya
2008-12-12 01:24:18
Internet Explorer 6.0 Windows XP

Sesungguhnya setiap daripada kita akan diberi ujian yang berbeza2 daripada Allah swt mengikut tahap kemampuan kita. Allah maha adil dan mengetahui. Mangsa-mangsa tragedi ini adalah kumpulan manusia yang dipilih Allah swt untuk dugaan ini, kita yang tak kena ni mungkin diberi ujian yang lain.. maka redhalah dan bertawakkal dan yakin bahawa itu dah takdir..
Jangan pula kita menuding jari kepada seaiapa..Yakin bahawa setiap kejadian ada hikmahnya..

 
Comment by nana79
2008-12-12 13:22:33
Mozilla Firefox 3.0.4 Windows XP

setiap kejadian yang menimpa adalah peringatan dan pengajaran dari Allah swt.
Sebagai manusia yang tak punya apa-apa hak atas kurniaan-Nya, jagalah amanah Allah dengan sebaik dan sesempurnanya..
Namun, takziah pada keluarga mangsa dan harap bersabar menghadapi sedikit ujian dari Illahi

 
Comment by Ismail N
2008-12-12 21:05:42
Mozilla Firefox 3.0.4 Windows Vista

Salam,
Satu tragedi buat negara ini. Takziah & fatihah buat keluarga mangsa. Semoga pihak2 berkenaan tidak mengulangi kesilapan sebegini.

 
Comment by suria
2008-12-16 15:42:34
Mozilla Firefox 3.0.4 Windows XP

sepatutnye lantik building survey.dimana tahu akan punca and the problem.serta tahu simptom-simptom sebelum belakunya soil mevement.seperti buat kajian EIA(enviroment impact assesment).nie perkara dah jadi pu tidak tahu nak buat ape.

 
Comment by kingharrys
2008-12-17 03:50:17
Internet Explorer 6.0 Windows XP

ucaplah terima kasih kepada pasukan keselamatan yang bertukus-lumus dari hari pertama hingga sekarang. bukannya menyalahkan mereka. itu baru sedikit peringatan Allah pada mereka yang lalai. saya salah seorang daripada pasukan keselamatan yang ditugaskan di tempat kejadian tapi saya kecewa dengan sikap segelintir mereka yg tidak ada sekumit nilai keinsafan dan hanya ego yang menguasai diri hanya kerana mereka duduk di BUKIT ANTARABANGSA DAN ADA GELARAN…Dato..Datuk..Tan Sri.. dan lain2 lg…AVERYTHING U CAN BUY BUT ALLAH CAN DO EVERYTHING…ALLAH MAHA BERKUASA…

 
Comment by pinky
2008-12-17 13:38:34
Mozilla Firefox 3.0.4 Windows XP

salam takziah
buat semua mangsa…
kehilangan dunia bukan bererti kehilangan segalanya.
jgn menuding jari kpd mana2 pihak.
tiada siapa yg menduga dan tiada siapa yg meminta.
bersyukurlah kpd huluran bantuan yg dtg.
jgn dikeji kpd pihak yg hulurkan bantuan.
bkn balasan yg mereka pinta,
cukup sekadar menghargainya…

 
Comment by ZETY
2008-12-18 13:54:30
Internet Explorer 7.0 Windows Vista

SAYA RASA SAPE YANG BANGUN UNTUK SEMBAHYANG SUBUH MESTI TAK MENINGGAL TU LAH TINGGAL LAGI DEKAT BUKIT ANTARABANGSA TU,DEKAT BUKIT ANTARABANGSA TU KAN TINGGI DAN DEKAT ATAS BUKIT SAYA INGIN MENGUCAP KAN TAKZIAH KEPADA KELUARGA YG ADA MENINGGAL

 
Comment by azmi
2008-12-19 17:27:21
Internet Explorer 6.0 Windows XP

segala apa yang berlaku adalah ketentuan tuhan,sebagai manusia kita kena redha,jgn terlalu sombong dgn keadaan dan kemewahan hidup yang dianugerahkan kpd kita.Smuanya adalah milik allah yang hanya dipinjamkan sementara.Pada mereka yang lalai dan tidak pernah bersedekah atau berkorban untuk orang2 miskin sedarlah,20% drpd harta pendapatanmu adalah milik orng2 miskin…dan seperkara lagi ,jgn memandang rendah dan hina pd mereka yang kurang kemampuan.Cuba bayangkan kpd mereka2 yang tinggal dibukit antarabangsa,sipa yang membantu anda dan jgn cemuh mereka dan jgn sekali terlintas dihati anda harta2 anda yang hilang dicuri oleh mereka yang membantu anda,mereka bertungkus lumus membantu dgn niat yang bersih,,,,,,,,mengucaplah dan beristigfar serta renungkan kesilapan kpd mereka yang duduk diatas bukit sana ,jgn terlalu berbangga sgt dgn kkayaan anda……….takziah saya ucapakan kepada mereka yang menghadap ilahi…alfatihah…………………..

 
Comment by Tom
2008-12-22 18:47:46
Mozilla Firefox 3.0.5 Windows XP

thanks for the information i will apply that.

 
Comment by bukari
2008-12-23 20:00:41
Internet Explorer 7.0 Windows XP

tu le kita yang tak runtuh rumah kena le bersyukur seadanya

 
Comment by mohamad
2008-12-24 12:53:01
Mozilla Firefox 3.0.1 Windows XP

semoga ada hikmah di sebalikkejadian

 
Comment by insan
2008-12-24 15:34:20
Internet Explorer 7.0 Windows XP

beb!…aku xpaham le org2 bukit antarabangsa ni!!!…sume kaya2..bile jadi cmni mintak derma!!!…HAMPEH SIAL!!…dgr2 kat bukit antarabangsa tu x da masjid/surau…azab Allah s.w.t kot…

 
Comment by iera
2008-12-24 21:19:59
Internet Explorer 7.0 Windows XP

ermm…setiap kejadian yg berlaku pasti ada hikmahnya…hanya ALLAH TAALA yg MAHA mengetahui di sebalik suma mala petaka yg diturunkan-NYA..oleh itu,marilah kita sama2 muhasabah diri dan menginsafi segala yg diberi petunjuk..
jgn lah saling menyalahkan pihak2 lain.sebaliknya,kita terima semua ini dgn hati yg redha..
aminn..

 
Comment by Kim
2008-12-26 16:51:40
Mozilla Firefox 2.0.0.4 Windows XP

Salam…Saya merupakan salah seorang dari mangsa kejadian. Tapi Alhamdulillah rumah saya selamat walaupun terkena sedikit sebanyak tempias bencana alam.Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua yang telah bertungkus lumus mberi bantuan dengan ikhlas.Saya terima dugaan ini dengan hati yang redha..Mungkin ada hikmah di sebalik kejadian..Bukan semua penduduk di situ yang mencemuh /mengeji petugas yang bersusah payah membantu kami, mungkin hanya segelintir sahaja yang berbuat demikian.Saya juga berharap kepada sesiapa yang buruk sangka seperti mengatakan tiada surau/masjid di kawasan tanah runtuh ,berita itu tidak benar sama sekali. Kerana kami mempunyai surau, sekolah agama dan masjid yang sedang dalam pembinaan.Semoga kejadian ini dapat menginsafkan kita semua.Amin

 
Comment by dewi
2008-12-27 13:08:59
Internet Explorer 6.0 Windows XP

sedarlah wahai insan khususnya buat yg ditimpa musibah ini,kekayaan kamu bukan buat selamanya.Allah s.w.t menurunkan bala kepada kamu suma supaya kamu sedar akan kesilapan kamu selama ini.Ada harta kekayaan,kamu belagak,egois!kamu gunakan taraf yang kamu ada untuk menindas orang yang lemah dan miskin!sesungguhnya jgnlah kamu lupa bersedekah!sekarang rasalah apa org miskin rasa,mungkin mereka lebih bahagia dengan rumah yang serba sederhana daripada kamu yang memikirkan rumah yang telah musnah di telan bumi!subahanallah..allahuakbar!

 
Comment by lion4201
2009-01-30 12:24:41
Internet Explorer 6.0 Windows XP

bapak bodoh nye duduk tepi bukit..banyak lagi tempat bley di duduki,,nak gak duk kt bwh tu buat ape!!!!!

 
Comment by Manan
2009-05-30 19:03:27
Mozilla Firefox 3.0.10 Windows XP

Kalau nak buat rumah atas bukit atau tepi bukit, design nya kena la betul. Design paling baik ialah yang ada tembuk melengkung, pastu kat depan ada busut… pastu leh letak gambar. hemm.. design jirat cina aa.. confirmm tak de tanah runtuh. foundation mantapp..

 
2009-12-06 13:41:45
WordPress MU

[...] Banjir 3 kaki. Bukit Antarabangsa 1 [...]

 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
URI
Your Comment (smaller size | larger size)
You may use <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> in your comment.

 

 

Text Link Ads

Get Reviewed At ReviewMe!

Moreniche

Add to Technorati Favorites

Arts & Entertainment Blogs - Blog Catalog Blog Directory
Arts Blogs - Blog Top Sites Arts blogs

    Internet Explorer is sucks for viewing this site. For the best viewed , please use the Firefox. It's safer and faster browsing experience.